Noul flacon Cheia de 300 ml

Noul flacon Cheia de 300 ml  pentru variantele lichide  este rodul muncii fix din 11 ianuarie pina azi. Adica cca 7,5 luni. Pare neverosibil dar….

Totul a inceput cu definirea variantelor anterioare ca banale. Real banale fiindca la o cautare pe google veti observa ca 99% dintre produsele naturale sau cele cu tenta de marketing spre natural respecta formatul cilindric. Majoritar pe maroniu ca limbaj de marketing.

Pas 1. Forma

Prima tema de analiza a fost gasirea unei forme nebanale dar care sa se potriveasca cu imaginea clasica cu care ne-am impus. De asemenmea sa nu fie specifica afacerii de mass market fiindca produsele noastre real nu sunt identice cu cele de mass market. Cautarea pe google nu ne-a fost suficienta. Am ”spionat” whiski-ul, parfumuri, concurenta pe sapunuri. Nu facem un secret ca actualul format l-am gasit pe net undeva in Suedia si l-am mai gasit la un brand frantuzesc asimilat unui produs caruia i se ridica valoarea reala de cca 1 euro la 15 euro . Ambele pe transparent sa puna in valoare culorile produselor.

Pas 2 Dimensiunea

O data aleasa forma pentru Noul flacon Cheia de 300 ml  am ales dimensiunile impuse. O dimensiune impusa era latimea sapunurilor Cheia clasice pentru a putea ulterior seta pachete cadou. O alta dimensiune impusa era data de preforma care se sufla. Accesul la un desen tehnic de preforma PET a fost incredibil si ilogic de greu de obtinut. Pur si simplu nici in ziua de azi nu inteleg de ce mi-a fost atit de greu sa il obtin. Aveam nevoie de un desen fiindca aveam nevoie de o inaltime cat mai mica a flaconului pentru a obtine imaginea patratoasa. Si inaintea proiectarii noi trebuia sa stim ale cui preforme le vom folosi fiindca nu exista un standard universal .

O alta tema grea a fost stabilirea dimensiunii dopului. Cu gandul la urmatorul produs am fi preferat un gat cu diametrul mai mic. Dar care sa aiba acces la toate formele de capace si dozatoare care proiectul nostru il impune. Adica si dupori pentru geluri de dus sau de par. Si pulverizatoare pentru gama de casa. Si pompite pentru gama de maini. Si atomizoare pt sprayuri. Undeva in 3 saptamani am constientizat ca pe 3 piete, Romania, Ungaria si Bulgaria nu gasesc perfectiunea si de voie de nevoie am continuat pe diametrul gasit, cel de 28 mm.

Pas 3 Proiectarea 3D

Dupa proiectarea generala am trecut la proiectarea de specialitate. Cotele impuse au fost completate in 3D cu cea dictata de volumul dorit. L-am desenat si redesenat pina pe hartie a ajuns sa ne placa.

Apoi au aparut problemele tehnice. Era prima asemenea matrita, atit de patratoasa, executata de fabricant. Cum inseram gravurile laterale? Am gasit solutia prin imbinarea in diagonala.Noul flacon Cheia de 300 ml

Apoi imposibilitatea gravarii lui Fondat 1886 cu caracterele de la vremea respectiva, datorita faptului ca alocuri erau prea subtiri pentru freza CNC. Am ales Arial Black ca unica varianta care se integra in imaginea proiectului nostru. Dar acest fapt a adus o munca titanica in proiect. Rebranduirea intregului proiect cu arial black . La 258 produse afisate in site inseamna minim 258 de operatii .

Noul flacon Cheia de 300 mlAceeasi problema cu stema din lateral fapt pt care am minimalizat-o cu renuntarea la limbajul, TRADITIONAL, fondat in 1886, Transilvania, Romania. Limitarile tehnice urmaresc o afisare discreta, nu una facil vizibila.

Pas 4 Prototipul 3D OK, am mai gasit probleme de centraj si pozitionare, solicitind rezolvare

Pas 5 Productia matritei

In cca  85 de zile de la achiotarea avansului, asa cum  era regula

Pas 6. Adaptarea matritei la concretNoul flacon Cheia de 300 ml

Dupa un prim lot de proba am observat un mic necesar suplimentar. Un necesar a aparut la nivelul usurintei in etichetare. Fapt pt care am pozitionat un punctulet la mijlocul latimii pozitionat peste triunghiul de simbolizare adresat persoanelor nevazatoare. Punctulet care sa fie etalonul pentru etichetatoare.

Astfel s-a terminat dupa 7 luni jumate tema asta si a inceput tema de adaptare a etichetelor.

Dar sa ne intoarcem la Noul flacon Cheia de 300 ml !

De ce este rar?

  • Fiindca este incomparabil mai greu de produs decit variantele cilindrice. Variantele cilindrice sunt mai echilibrate, mai usor de suflat si mai usor de scos din matrita.
  • Fiindca necesita material mai gros decit celelalte variante. Si atunci este mai scump.

Ce avantaje vedem?

  • Imaginea originala care cert va sari in ochi pe orice raft de magazin.
  • Ne readuce capabilitatea de a ne intari personalitatea de creatori si nu copiatori
  • Permite pozitionare stabila. Concavitatile negative (lucru extrem , extrem de rar) permit micsorarea spatiului si stabilitatea in ambalare.
  • Ne permite asocierea cu imagini extravagante. Un carcotas ne definea imaginea ca de coniac nu de sapun. Pt mine a fost un compliment imens.
  • Maximalizarea vizuala a celor 2 resurse Tricolorul de pe stema si Logoul cu anul fondarii . Si desigur cele 2 atribute Romanesc si traditional.
  • Posibilitatea setarii in pachete cadou cu variantele clasice. Si cu cele care vor urma. Fiindca vor urma si altele.

Ca o concluzie.

Noul flacon Cheia de 300 ml este noul port al produselor noastre lichide. Este original precum Cheia. Este mininmalist precum Cheia. Este practic precum Cheia. Este luxuriant si rar fiindca cel care apreciaza Cheia merita altceva decit ceva banal. Fiindca Cheia nu e banal.

Precum ati observat nu am facut referire la costuri. Costuri care nu sunt de neglijat. La ce am obtinut mai conteaza?

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *