Noua etichetare a sapunurilor lichide Cheia intregeste actul de rebranduire asumat in 2018. Elaborarea noilor flacoane Cheia de 300 ml era primul pas in acest act. Un pas greu dar mai dependent de altii decit de noi ( furnizori de preforme, furnizori de accesorii, prelucratorul matritei, producatorul care ne injecteaza flaconul) .
Elaborarea etichetelor de departe a fost cel mai greu pas. Include 100% viziunea noastra, doar slefuita de consilierea de marketing. Credem in noi si in principiile atestate de experienta noastra , fapt pentru care nu am externalizat serviciul. Grafica etichetelor este integral opera echipei noastre.
Dupa acea sedinta a boardului din 11 ianuarie cind s-a luat decizia rebranduirii cu inlocuirea flacoanelor s-a schitat in mare trendul imaginii. Fara a avea cote exacte puteam doar sa cautam simbolistica care sa ne-o asumam. Prototipul 3 D al flaconului relativ ne-a ajutat in a simti proportiile. Cele 2 variante gasite pe google se adresau unui alt segment de cumparatori si , ca atare, ne-au inspirat doar partial. Dar nu ne-au rezolvat real problema.
Ca itemi de elaborare pentru Noua etichetare a sapunurilor lichide Cheia ne-am asumat
- la dorinta unuia dintre parteneri maximalizarea tricolorului. Din pacate 2 simboluri din vechiul steag al Transilvaniei medievale li s-a adus conotatie negativa prin asocierea cu steagul emis actualmente pentru Tinutul Secuiesc si pentru a anula posibile tensiuni am fost fortati sa renuntam la ele prin maximalizarea resursei ”TRADITIONAL” din stema. Constientizez ca pina acum nu am adus justificari asupra stemei care ne-am asumat-o, fapt pentru care , promit curand un nou articol pe blog, dedicat.
- la dorinta altui partener trebuia sa maximalizam logoul pentru a fi extrem de perceptibile cele 3 resurse asumate FONDAT 1886, ROMANESC, TRADITIONAL.
- ca o continuare a povestii derulate de la relansare, capabilitatea de a mari lizibilitatea informatiilor. Experienta ne-a definit ca piata noastra este una educata, una neinstinctuala, una careia trebuie sa-i oferi explicatii credibile. Nu imagini cu supermodele dezbracate si perfect slefuite prin adobe photoshop.
- grafica minimalista opusa trendului specific mass marketului. Lucru natural fiindca produsele noastre ofera conceptual o alternativa nu o varianta individuala de selectie. Si sunt altceva fata de produsele de mass market. Produsele noastre sunt sapunuri nu detergenti. In plus asocierea cu rescrierea unei istorii incepute in secol XIX.
- originalitate ca inca o dovada a capabilitatii noastre de a fi creatori si nu copiatori
Astfel Noua etichetare a sapunurilor lichide Cheia cuprinde
- pe fata flaconului stema maximalizata, denumirea produsului si scurta descriere a lui , asa cum apare pe factura. Ne-am asumat si limbaj general in engleza fiindca cunoastem capabilitatea produselor noastre de a fi originale cadouri traditionale din Romania.
- pe spatele flaconului, ca o compensare a lipsei gravurii spatiale din fata, logoul maximalizat pozitionat in partea superioara. Culoarea brandului se modifica functie de tipul produsului.
- caracterele alese, dimensiunile lor au urmarit maximalizarea lizibilitatii. Pe laterala fara gravura spatiala afisam informatii tehnice sau de marketing. Prin informatiile tehnice urmarim a aduce justificari credibile si verificabile consumatorului nostru Acolo unde nu este cazul de justificari tehnice, limbajul de marketing urmareste in a ne reancora la istoria care ne-o asumam cu mandrie. Istorie care ne aduce si accesul la limbaje educationale care nu si-au pierdut scopul nici in contemporaneitate.
-
Noua etichetare a sapunurilor lichide Cheia
- In plus fata de produsele de marketing, respectind instructiunile legislatiei specifice noua, Regulamentul (CE) 1332, care spune sa se afiseze ingredientele produselor in denumire chimica sau INCH, noi pentru reala informare a consumatorilor nostri am ales ambele variante. Varianta in INCH urmareste informarea consumatorului nevorbitor de romana, pentru vorbitorii de romana denumirea chimica in limba romana. Cu sinceritate limbajul INCH il consider o anomalie legislativa, o lipsa de respect fata de consumator, si doar o acoperire juridica a unora care vor sa ascunda multe informatii. Chiar mi se pare incorect in loc de ulei de palmier sa afisezi Elaeis Guineensis Oil, sau in loc de unt de shea Butyrospermum Parkii butter. Cu sinceritate, limbajul de etichetare a afacerii de mass market il consider o lipsa de respect fata de consumator. Consumator pe care nu mi-l pot inchipui cu smartphoneul pornit pentru a traduce INCH in romana. Dar asta e ! Cheia afiseaza cu caracterie lizibile de mari dimensiuni tot ceea ce principiile noastre morale ne obliga. Iar informarea reala a consumatorului este principiu de baza.
-
suportul de tiparire
- este unul de nuante moi, nestridente. Culoarea lui etaloneaza nivelul de calitate. Adica cele burgheze pe maroniul hartiei natur, cele pentru copii pe alb asemeni intregii categorii de copii, iar pentru cele aristocratice un bronz real, nu tiparit, discret sidefat. Denumirile in culoare identica cu brandul de pe verso, functia cosmetica si caracteristicile cu negru, tot pt lizibilitate.
- in mod cert nu veti mai gasi un asemenea format de etichetare. Cautati pe google imagini si va veti convinge. Actualul mod va asigura transferul si la viitoarele variante de flacoane de cca 125 ml care vor aparea si la viitoarea linie superpremium care o avem in plan.
Exceptii la actuala regula apar la produsele unde apar alte simbolostici cu greutate( Cheia dac, centrul de greutate trece de la Cheia la imaginea barrbii de Dac), Intimo( ca produs esentialmente feminin), Bucuresti, linia pentru copii, linia pentru animale.. Aceste exceptii sunt in general hipernisa.
Noua etichetare a sapunurilor lichide Cheia este oglinda respectului care-l purtam consumatorului nostru. Este oglinda capabilitatii nostre de a gasi modul corect de comunicare cu el. Sapunurile lichide Cheia sunt atit de diferite fata de variantrele chimice cu aceleasi functii incat necesita justificari afisate si dialog.