A produce Sapun pentru copii a fost pentru Cheia un target atacat inca din perioada interbelica. Nu era inovativ decit pentru Romania fiindca alti producatori , in special, americani o faceau inca de la sfirsit de secol XIX.
Ceea ce am gasit surprinzator de original la Cheia a fost limbajul educativ de promovare. In campania din ziarul Universul din anii 30 produsele pentru copii erau promovate prin imaginea din antet
Raportat la formatele de promovare aplicate de producatorii americani, Cheia pare mai pragmatica, mai concreta si adopta limbajul de comunicare cu decidentul in actul de cumparare .
Pentru un dat, ” copilul se murdareste” , exista varianta sapun pentru copii Cheia” sapunul cu spuma rapida si abundenta, sapunul frumos parfumat si care desinfecteaza”. Acesta trebuie aplicat ”regulat”
Ca un specific al acelor vremuri comunicarea se face cu parintele. Parintele era decidentul in decizia de cumparare. In acele vremuri copilul avea o personalitate mai redusa fata de cei din ziua de azi. In acele vremuri relatiile intre generatii erau mai rigide, copilul nu avea putere nici macar de influenta.
Mult dupa acele vremuri, sapunul reprezenta unica varianta de igiena. Diferenta intre cel de copii si cel general o reprezenta puritatea grasimilor saponificate.
Ipoteza de maxim puritate o regasim chiar si in anii 60 ai perioadei comuniste la sapun pentru copii ”Pitic ”. Desi era lucrat industrial in format de stanta, prin ingredientele atent selectionate era un produs scump, raportat la sapunul pentru rufe era de 4 ori mai scump.La un pret de 6,87 lei /75 grame era un produs scump, Echivalent cu cca 24 lei de azi.
Pina in acele vremuri, sapunul fiind sapun adevarat, natural, termenii de marketing actuali nu existau. Adica nonalergenic sau hipoalergenic, fara parabeni, fara restrictii sau limitari. Cu sinceritate, nici formatele actuale de alergii nu existau. Nici incidenta actuala a cancerului de piele. Desi Sfantul soare exista si atunci. Ca azi.
Reclama din anii 30 a fost pentru noi un imbold . Pornind de la ea ,poate si din obligatie morala fata de inaintasii nostri, investitiile in dezvoltarea de produse specifice copilului au fost ,poate, cele mai mari din intregul nostru portofoliu. Sapunul Cheia a reprezentat sapunul copilariei mele si a generatiei mele. Poate si asta a fost cauza pentru enormele resurse alocate. Sau poate doar o speranta ca generatia pentru care noi azi liucram va sari de pe neonorantul ultim loc dpdv al indicatorului european de civilizatie numit ” consum de sapun/ cap de locuitor/ an”.
Urmariti-ne urmatoarele articole pe tema sapun pentru copii fiindca avem enorm de mult a ne justifica !